Articles Posted in the Cronici Category

  • Despre viață și film la ClujShorts

    Scurtmetrajele din grupajul Despre Viață și Film proiectate în cadrul festivalului Cluj Shorts problematizează nu numai relația dintre viață (realitate) și film (ficțiune), ci și conceptul de film din punctul de vedere al procedeelor folosite…

  • Retrospectiva Cluj Shorts

                Sfârșitul lunii martie a rămas perioada anului în care clujenii au parte de o săptămână întreagă dedicată scurtmetrajelor. Ținând cont de toate activitățile artistice și culturale ale orașului, a-ți crea o breșă în economia…

  • Vocea din cealaltă cameră

    Asociez ultimul volum de poezie al Domnicăi Drumea, vocea (Charmides, 2014), cu imaginea autoarei stând pe balcon, la etajul 4 al Hotelului Coroana din Bistritz, și fumând. Sau cu imaginea Cristinei, personajul din Lunetistul lui…

  • „Unforgettable”

    Motto: „Timpul, Georg, Ce este timpul?” În romanul Fata cu portocale (Univers, Bucureşti, 2013), al norvegianului Jostein Gaarder, poetica amintirii şi a întâmplărilor destinale se împleteşte armonios cu trucul manuscrisului găsit şi redat cititorului. La…

  • How Do They Love in Soviet Russia?

    Ludmila Petrușevskaia (Povești de dragoste, Polirom, 2014) a interiorizat, fără îndoială, ,,învățătura” tolstoiană cu privire la familiile fericite – prin excelență comune,  care nu prezintă interes estetic – și familiile nefericite – înconjurate de o…

  • Bergman în deșert

    Winter Sleep / Kis uykusu Regia: Nuri Bilge Ceylan Anul: 2014 Regizorul turc Nuri Bilge Ceylan, un răsfățat al Festivalului de Film de la Cannes, a cucerit în sfârșit marele premiu Palme d’Or în 2014, anul…

  • Do You Know Where the Lighthouse Is?

    Regia: Sang-soo Hong Distribuția: Isabelle Huppert, Joon-sang Yoo An: 2012 In Another Country, filmul regizorului sud-coreean Hong Sang-Soo intra, în 2012, în competiţie pentru Palme D’Or la Cannes, alături de filmul câştigător al lui Haneke,…

  • Despre finalurile (ne)fericite

    „Partea bună cu Lawrence [al Arabiei] este că începe cu sfârșitul; în acest fel, gustul amar vine de la început, iar povestea are punctul culminant acolo unde trebuie, în deşert.”(p 263); romanul Kamceatka (ed. Allfa,…

  • Rememorarea ca eveniment inaugural al subiectivităţii la Nicole Krauss

    When we say “in us”, when we speak so easily and so painfully of inside and outside, we are naming space, we are speaking of a visibility of the body, a geometry of gaze, an…

  • Boddah speriat @ Ionuţ Chiva

     Dacă e să facem aluzie la valurile de idei apărute în critica confecţionată la adresa scrierilor lui Chiva, trei la număr până în momentul de faţă (romanul 69, volumul de poezie Instituţia moartă a poştei…