Categorie: Arte Performative

Be Arielle F: A virtuális testem kinek a teste? @Interferenciák 2020

Történetünk rövid és velős, ahogy az előadás is. Főszereplőnk, Simon Senn vásárolt magának egy virtuális női testet egy projektjéhez. Simon egyre jobban azonosulni kezd a virtuális testtel, felkelti a figyelmét, hogy vajon kié lehet, megkeresi az élő tulajdonosát, és felveszi…

Szublimálni Az Embert @Interferenciák 2020

Ember küzdj és bízva bízzál. Ez a szállóigévé vált sor jól példázza, hogy az olyan klasszikus darabok esetén, mint amilyen Madách Imre Az ember tragédiája, az interpretációk és színpadi adaptációk gyakran egy előre bejáratott utat követnek. Az idők során olyan…

A játszma vége: mikor a kezdet a vég és a vég a kezdet @ Interferenciák 2020

Egy rozsdásodó falú szoba. Csak onnan tudjuk, hogy szoba és nem raktár, hogy egy díszes csillár lóg a mennyezetről. Alatta, középen valami letakarva fehér lepedővel, csak az alakjából sejtjük, hogy talán egy ember. Két dobogó, két ablak, vezetékek és egy…

„Iza e o femeie realizată” – 98% Decizia corectă

Teatrul Tineretului din Piatra-Neamț a lansat o nouă premieră în mediul online, aceasta făcând parte dintr-un proiect mai amplu, #SAFESPOTT, care își propune crearea unei punți de dialog cu tinerii pe teme sensibile. Spectacolul în cauză este 98% Decizia corectă,…

De mână cu neamțul Alzheimer – Toate lucrurile pe care mi le-a luat Alois

S-a deschis o nouă stagiune la Reactor, una care stă sub semnul mai multor incertitudini în ceea ce privește funcționarea optimă și, în fapt, un viitor cert atât al spațiului în sine, cât și al întregului mediu independent în general….

Adevărul din spatele ecranului – LIVE

În lipsa posibilității de a monta spectacole pe scenele fizice ale teatrelor, artiștii încep să își îndrepte atenția către mediul online, punând pe picioare producții care sunt dedicate exclusiv spațiului virtual. Din această tranziție impusă de condițiile actuale se naște…

Când singurătatea devine colectivă – Exeunt

Carantina a însemnat o perioadă grea pentru majoritatea teatrelor care s-au văzut nevoite să își oprească activitatea și să se mute în online. Contrar acestei direcții, Reactorul a păstrat o oarecare tăcere, anunțând fugitiv că lucrează la un nou proiect,…

Il nullafacente – a încetini timpul prin nimic

         Februarie 2019, studio Euphorion. Seară de premieră la Teatrul Național Cluj.  Citesc scurt despre spectacol: boală, angoasă, dragoste și moarte. Textul lui Santeramo nu mi-e deloc cunoscut și nici nu-l pot accesa înainte. Un dramaturg popular în Italia, câștigător…

Istoria unei suprimări – Rândul 3. Aproape de margine

Parte a proiectului „100 de ani de România. Istorii secundare”, iniţiativă pentru care Reactorul a fost nominalizat în cadrul galei premiilor Radio România Cultural din 2019, spectacolul Rândul 3. Aproape de margine reprezintă o imagine grăitoare asupra modului în care…

Strigăte și șoapte (Andrei Șerban). Recenzie la patru mâini

Strigăte și șoapte (2010). Regia: Andrei Șerban. Doi redactori Echinox s-au nimerit la aceeași piesă de teatru. Maria Chiorean: În 2010, Andrei Șerban și Daniela Dina au adaptat pentru scenă filmul lui Ingmar Bergman, Strigăte și șoapte (1972). Rezultatul, o…