Categorie: Cronici

Lumea noastră așa cum e acum

Karl Ove Knausgård, Toamna, traducere de Justina Bandol, Editura Litera, București, 2019 (eBook). După ce a finalizat Lupta mea, seria auto-biografică de șase volume, Karl Ove Knausgård și-a propus să abandoneze stilul introspectiv pentru a scrie despre lumea exterioară, despre…

Harley Quinn, c’est moi

Birds of Prey (and the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn), dir. Cathy Yan, Los Angeles: Warner Bros., 2020.            Imediat după premierele globale ale filmului de acțiune care continuă franciza DCEU (DC Extended Universe, 2013-prezent) cu unul dintre cele…

Independent în carantină: Supersomnic Records. Un interviu cu Sergiu Ivanov

Din dorința de a înțelege mai bine felurile în care comunitatea independentă reacționează la criza epidemiologică, am discutat cu artiști, editori și manageri culturali. Interviul face parte dintr-o serie de articole în care Echinox își propune să investigheze cum afectează…

Repetiția e mama canonizării

În momentul de față, lui Mircea Cărtărescu îi este acordată eticheta mai mult sau mai puțin contestabilă de „canonic”. Pe lângă numeroasele premii primite și cronicile favorabile care i-au consolidat locul ca unul dintre cei mai importanți autori optzeciști și,…

Il nullafacente – a încetini timpul prin nimic

         Februarie 2019, studio Euphorion. Seară de premieră la Teatrul Național Cluj.  Citesc scurt despre spectacol: boală, angoasă, dragoste și moarte. Textul lui Santeramo nu mi-e deloc cunoscut și nici nu-l pot accesa înainte. Un dramaturg popular în Italia, câștigător…

DokStation la Cluj: Where Does A Body End? (2019)

Prima vizită la Cluj-Napoca a festivalului de documentare DokStation a fost un double feature de excepție, oferindu-ne atât proiecția documentarului lui Marco Posia despre trupa cult a New Yorkului, Swans, cât și un concert solo Michael Gira, singurul element constant…

Istoria unei suprimări – Rândul 3. Aproape de margine

Parte a proiectului „100 de ani de România. Istorii secundare”, iniţiativă pentru care Reactorul a fost nominalizat în cadrul galei premiilor Radio România Cultural din 2019, spectacolul Rândul 3. Aproape de margine reprezintă o imagine grăitoare asupra modului în care…

Strigăte și șoapte (Andrei Șerban). Recenzie la patru mâini

Strigăte și șoapte (2010). Regia: Andrei Șerban. Doi redactori Echinox s-au nimerit la aceeași piesă de teatru. Maria Chiorean: În 2010, Andrei Șerban și Daniela Dina au adaptat pentru scenă filmul lui Ingmar Bergman, Strigăte și șoapte (1972). Rezultatul, o…

Touch Me Not / Nu mă atinge-mă

În 9 martie a avut loc la Cluj avanpremiera hibridului film-documentar Touch Me Not, primul lungmetraj al regizoarei Adina Pintilie, premiat în 2018 la Berlin cu Ursul de Aur. Filmul a fost urmat de un dialog cu publicul despre politicile corpului, care…

Despre senzația de elasticitate când pășim peste cadavre

Pe final de stagiune, în data de 10 iunie 2018, Matei Vișniec a revenit pe scena studioului Teatrului Național Cluj, cu o piesă din seria celor în care dramaturgul tratează tema comunismului. Astfel, Despre senzația de elasticitate când pășim peste…

Cel mai recent număr:

numar litere sidebar

Abonează-te la newsletter